گلدن ویزای اسپانیا

برنامه‎ی ویزای طلایی

مرور عمومی

قانون «ویزای طلایی» اسپانیا در سال ۲۰۱۳ تصویب شد؛ با تصویب این قانون، اتباع کشورهای غیر اتحادیه‎ ی اروپا و اعضای خانواده‌های‌شان می‌توانند از فرصت اخذ اجازه‎ ی اقامت موقت بهره‌مند شوند. مجوزهای اقامت موقت به همسران و فرزندان تحت تکلف (زیر ۱۸ سال) هم اعطا خواهد شد، اما این عده از منافعی همچون مراقبت‌های سلامت و تحصیلات یا سایر مزایای اجتماعی بهره‌مند نخواهند بود ، بنابراین سرمایه‌گذار و خانواده‌اش باید بیمه‌ی سلامت داشته باشند و ثابت کنند که برای حمایت از خودشان منابع مالی کافی در اختیار دارند.

زمان تابعیت : ۱۰ سال (اقامت در اسپانیا الزامی است)

مسافرت بدون ویزا : مسافرت بدون ویزا به ۲۹ کشور منطقه ی شینگن

نوع سرمایه‌گذاری : املاک

هزینه‌ی سرمایه‌گذاری : ۵۰۰۰۰۰ یورو

افراد تحت تکفل : همسر و فرزندان زیر هجده‌ساله. فرزندان بالغ بالای هجده‌ساله و والدین متقاضی اصلی به شرطی واجد شرایط خواهند بود که بتوانند وابستگی مالی‌شان را ثابت کنند.

اعتبار گذرنامه/پاسپورت : ۱۰ سال (اقامت در اسپانیا الزامی است)

اطلاعات پیرامون کشور

اسپانیا، که در شبه‌جزیره‎ی ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد، عضو اتحادیه‎ی اروپا، منطقه‎ی اروپا و توافقنامه‎ی شینگن است. همچنین، اسپانیا عضوی از سازمان ملل متحد، سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی و ناتو است. اسپانیا کشوری توسعه‌یافته است که سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان را برحسب تولید ناخالص داخلی اسمی در اختیار دارد و، با توجه داشتن رتبه‎ی دهم در شاخص کیفیت زندگی جهان، سطح استانداردهای زندگی در آن بالاست. اسپانیا سومین مقصد گردشگری پرطرفدار جهان است، و فهمیدن دلیلش هم کار سختی نیست. هر منطقه خصوصیات خاص خودش را دارد، با این حال تا حد زیادی تحت تأثیر فرهنگ‌ها، زبان‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی مختلف پادشاهی‌های گوناگونی است که زمانی بر آنجا حاکم بوده است؛ این عوامل، در کنار آفتاب، دریا و ماسه باعث شده است چنین مقصد مسحورکننده و پرطرفداری برای تعطیلات باشد.

پایتخت

مادرید

جمعیت

۴۶.۹۴ میلیون

زبان

اسپانیایی

نرخ برابری اسعار

۱ دلار آمریکا = ۰.۹۲۱۴ یورو

واحد پول

یورو (EUR)

نوع حکومت

سلطنت مشروطه

مزایا

فرآیند ساده

برای حفظ مجوز، کافی است سالی یکبار به این کشور سفر کنید.

ویزای طلایی اسپانیا به‌راحتی هر دو سال یکبار قابل‌تمدید است.

با اخذ مجوز دوساله، اجازه‎ی کار به‌عنوان کارآفرین یا کارمند را به‌دست می‌آورید.

مجوز اقامت اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر هجده‌ساله

به مصاحبه، آزمون زبان، تحصیلات یا تجارب مدیریتی نیازی نیست.

سفر به همه جای جهان

جابجایی آزادانه در ۲۹ کشور منطقه‎ی شینگن

امکان اقامت و کار در اسپانیا

سایر مزایا

در صورت داشتن شرایط زیر، می‌توانید تابعیت اسپانیا را به‌دست آورید:

گام اول اخذ ویزای اقامتی است که حداکثر یک سال اعتبار داشته باشد (ویزای طلایی)

گام دوم ثبت درخواست برای مجوز اقامت دوساله‌ای است که هر دو سال یکبار تمدید می‌شود، مشروط بر آنکه سرمایه‌گذاری‌تان همچنان برقرار باشد.

اگر حداقل شش ماه در هر سال را در اسپانیا گذرانده باشید، بعد از ۵ سال می‌توانید برای اقامت دائم پنج‌ساله‎ درخواست بدهید.

اگر با شرایط فوق وارد سال دهم بشوید، می‌توانید برای تابعیت اسپانیا درخواست بدهید.

اگر کمتر از ۶ ماه در هر سال در اسپانیا بوده باشید، مالی محدودی می‌پردازید؛ فقط برای خرید اولیه‎ی ملک‌تان و بعد از آن با توجه به ارزش دارایی‌های‌تان در اسپانیا (در صورت وجود) مالیات می‌دهید.

هزینه‌ها

متقاضیان در صورتی واجد شرایط برنامه ی اقامت از راه سرمایه‌گذاری خواهند بود که برای خرید ملک در بازار املاک اسپانیا سرمایه‌گذاری کنند.

1. سرمایه‌گذاری در املاک
حداقل سرمایه‌گذاری
۵۰۰۰۰۰ یورو

مدارک لازم

پلوکو گروپ برای هر پرونده متخصصی را برای گردآوری مدارک تعیین می‌کند. این مؤسسه، با ارائه‎ی خدمات سفارشی، فرآیند ثبت تقاضانامه را ساده و کمترین حد ممکن را از موکلان مطالبه می‌کند. کار ما آن است که فرآیند گردآوری مدارک را تا جای ممکن ساده کنیم و هرگاه لازم باشد، مدارک را بدون مداخله‌ی موکلان گردآوری می‌کنیم. لطفاً، توجه کنید که فهرست زیر فقط نقش راهنما را دارد؛ سیتیزن‌شیپ اینوست بعد از ارزیابی پرونده‎ی مدنظر چک‌لیست اختصاصی موکل مدنظر را آماده می‌کند.

مدارکی که برای هر متقاضی و از جمله کودکان لازم است:

• اصل گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار و دو صفحه‎ی خالی برای ویزا
• دو (۲) قطعه عکس گذرنامه‎ای
• مدرکی برای اثبات بیمه‎ی درمانی معتبر: بیمه‎ی سلامت عمومی و قرارداد خصوصی با شرکت بیمه‌ای که اجازه‎ی فعالیت در اسپانیا را دارد.
• گواهی پزشکی: (اصل و فتوکپی، اصل و کپی ترجمه در صورت لزوم): این مدرک باید نهایتاً تا ۹۰ روز قبل از تاریخ قرارتان، روی سربرگ و با اصل امضا و یا مهر دکتر (صرفاً پزشکان آلوپاتیک و استئوپاتیک)، صادر شود.
• کپی برابر اصل گواهی سوء پیشینه‎ی پنج سال گذشته از کشور مبدأ. این گواهی باید نهایتاً ۹۰ روز قبل از ثبت درخواست‌تان صادر شده باشد و باید تا سه ماه بعد از تاریخ صدور اعتبار داشته باشد. این گواهی باید به تأیید کنسولگری یا سفارت اسپانیا در آن کشور رسیده باشد.

• اصل یا کپی برابر اصل گواهی تولد با ترجمه‎ی رسمی اسپانیایی یا انگلیسی؛ ترجمه باید به تأیید کنسولگری اسپانیا در کشور محل صدور رسیده باشد.

مدارکی که فقط برای متقاضی اصلی لازم است:
• مدرکی برای اثبات کار یا شرکت و درآمد شخصی (مدرکی رسمی که آدرس محل کار، نوع کار و درآمد سالانه‌ی متقاضی را نشان بدهد). ترجمه‎ی رسمی انگلیسی یا یونانی همراه با تأیید کنسول اقامت یونان
• صورت‌های بانکی ۱۲ ماه گذشته

مدارکی که فقط برای افراد متأهلی که با هم درخواست می‌دهند لازم است:
• اصل یا کپی برابر اصل مدارک ازدواج با ترجمه‎ی رسمی اسپانیایی یا انگلیسی؛ ترجمه باید به تأیید کنسولگری اسپانیا در کشور محل صدور رسیده باشد.
• اصل یا کپی برابر اصل مدارک طلاق با ترجمه‎ی رسمی اسپانیایی یا انگلیسی؛ ترجمه باید به تأیید کنسولگری اسپانیا در کشور محل صدور رسیده باشد (در صورت لزوم).

برنامۀ زمانی

هفته اول تا دوم

موکل توافقنامه‎‎ ی وکالت را با تیم حقوق بین الملل پلوکو امضاء و فاکتور وکالت را پرداخت می‌کند. اگر موکل بخواهد برای انتخاب ملک به اسپانیا برود، در این صورت باید به کنسولگری اسپانیا در محل اقامت خود (یا کشور زادگاهش) مراجعه کند و درخواست ویزای توریستی بدهد.

هفته ‎ی دوم تا هشتم

وکلا قرارداد خرید ملک را منعقد می‌کنند و کلیه‎ ی مدارک سرمایه‌گذاری گردآوری می‌شود. در این مرحله، هزینه‌ها و مالیات خرید ملک پرداخت می‌شود. قابل‌توجه: قرارداد فروش ملک مشروط به موفقیت در کسب ویزای اقامت است. کلیه‎ ی مدارک تقاضانامه ‎ی اقامت نهایی می‌شود. در این مرحله، وقتی پرونده آماده‌ی ارائه به دولت شد، کارمزدهای دولت پرداخت می‌شود. کارمزدهای ارسال پرونده‎ به پلوکو پرداخت می‌شود.

هفته‌ی هشتم و نهم

هفته‎ ی دهم و یازدهم

بعد از آنکه دولت پرونده را بررسی کرد، مقامات در خصوص تأیید ویزای اقامت متقاضی به سیتیزن‌شیپ اینوست اطلاع‌رسانی می‌کنند.
ویزای اقامت برای موکل صادر می‌شود. اعتبار این ویزا یک سال است، با این حال چون امکان کار در اسپانیا را به موکل نمی‌دهد، اگر بخواهد در اسپانیا کار کند، می‌تواند فوراً برای مجوز اقامت دوساله درخواست بدهد. قسط آخر کارمزدهای حرفه‌ای پلوکو پرداخت می‌شود.

زمان تقریبی تأیید تابعیت به مدت فرآیند راستی‌آزمایی و پرونده‌ی خاص در دست اقدام بستگی دارد.‎

خلاصه ی

محتوا

  • بررسی اجمالی برنامه
  • قانون شهروندی
  • پروفایل کشور
  • مزایای برنامه
  • مدارک تحصیلی متقاضیان
  • الزامات سرمایه گذاری
  • هزینه های درخواست
  • چک لیست سند
  • زمانبندی