ثبت شرکت در لهستان

اقامت کشور اروپایی لهستان با برنامه سرمایه گذاری

مرور عمومی

شرکت ” آن شور” یا همان داخل خاک، شرکتهایی هستند که زیر نظرو حاکمیت دولت متبوع کشورها ثبت میشوند و قوانین شرکتی و مالیاتی قانونگذارمحلی بر آنها حاکم است. معروفترین این نوع شرکتها “شرکت با مسئولیت محدود” و ” شرکت سهامی خاص” میباشند. در حال حاضر ثبت شرکت در بسیاری از کشورهای اروپایی برای اتباع ایرانی محدودیت قانونی ندارد و ایرانیان می توانند آزادانه شرکت خود را ثبت نمایند. هر شرکت ثبت شده در دنیا برای شروع فعالیت قانونی خود نیاز به حسای بانکی شرکتی و در برخی موارد حساب بانکی شخصی موسسین خود را دارد. مشکل تجارت در اروپا از جایی آغاز می گردد که موسسین ایرانی تبار، قادر به افتتاح حساب بانکی و یا دریافت مجوزات لازمه تجاری برای شرکت تازه ثبت شده اروپایی خود نباشند. متاسفانه در اکثر کشورهای اروپایی به علت وجود تحریم ها ی جهانی علیه تجار و اتباع ایرانی، امکان شروع فعالیت شرکت های ثبت شده فراهم نمیشود و کلیه سرمایه گذاری های اولیه موسسین به هدر می رود! از دیگر مسایلی که موسسین این نوع شرکتهای غیر فعال اروپایی با آن مواجه میشوند، هزینه های قانونی انحلال شرکت و یا در صورت عدم انحلال، هزینه های حسابرسی به دلیل اجبار قانون گذار به ارایه صورتحساب های “هر سه ماهه” میباشد که برای شرکت غیر فعال تازه تاسیس خود می بایست پرداخت نمایند. ما به موکلین محترم خود پیشنهاد می کنیم که قبل از تصمیم گیری برای شروع هر گونه فعالیت تجاری در خارج از ایران با تیم بین الملل کارآزموده پلوکو گروپ جهت داشتن یک جلسه مشاوره حقوقی هماهنگ شوند.

در حال حاضرامکان دریافت کلیه حقوق از جمله ثبت شرکت، دریافت مجوزات لازمه جهت شروع فعالیت شرکت، افتتاح حسابهای بانکی شخصی و شرکتی و حتی حق دریافت کارت اقامت اروپای سرمایه گذار و اعضا محترم خانواده وی تنهادر چندین کشور اروپایی بصورت تمام و کمال امکان پذیر میباشد که تیم حقوقی پلوکو گروپ نسبت به شرایط و نیاز های فردی و تجاری موکلین خود، بهترین پیشنهادات را به ایشان ارایه خواهند داد.

لهستان از نظر هزینه های زندگی، کسب و کار، مالیات، تحصیلات، رفاه اجتماعی و امنیت از جمله بهترین و با صرفه ترین کشور های مدرن در جهان و مخصوصا اروپا می باشد و به همین خاطر از اولین پیشنهادات وکلای مجرب ما به متقاضیان سرمایه گذاری و راه اندازی دفاتر تجاری و خدماتی در اروپا میباشد.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور اروپائی و زیبای لهستان یکی از راه های ورود آزادانه به محدوده بازار حوزه شینگن می باشد.

ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی شرکتی و شخصی و یا در صورت نیاز درخواست کارت اقامت لهستان فقط برای ایرانیانی میسر است که دارای پاسپورت دوم هستند ( مانند پاسپورت دومنیکا، سنت کیتس، سنت لوشیا و یا هر پاسپورت دیگر اروپایی، آمریکایی و کانادایی) و برای ایرانیانی که تک تابعیتی هستند تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نمی باشد.

در‌صورتی‌که دو تابعیتی نیستید لطفا جهت ثبت شرکت در اروپا و یا دریافت کارت اقامت اروپا به صفحه ی ثبت شرکت در آلمان مراجعه بفرمایید.

هزینه تاسیس شرکت : 18500 یورو

مدت زمان ثبت : 10 روز کاری

نوع سرمایه‌گذاری : ثبت شرکت آن شور

زمان شروع فعالیت شرکت : بلافاصله پس از ثبت

افراد تحت تکفل : اقامت لهستان برای ایرانیانی که پاسپورت دوم مانند پاسپورت دومنیکا دارند میسر هست و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز شامل می شوند

معلومات پیرامون کشور

کشور لهستان چهارمین کشور وسیع اتحادیه اروپا با رشد اقتصادی سالانه مثبت 4% می باشد. این کشور از نظر سیاسی کاملا مستقل بوده و اهرم بازی های سیاسی کشورهای قدرتمند مانند آمریکا و انگلستان نمیباشد. در زمان تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه تجارت ایرانیان در جهان، این کشور همچنان درهای تجارت، بانکداری و اداره مهاجرت خود را به روی تجار و سرمایه گذاران ایرانی تبار باز گذاشت و تجار ایرانی توانستند این بهشت امن در قلب اروپا را جهت فعالیت های تجاری خود برگزیده و از مزایای بیشمار سرمایه گذاری و اقامت در این کشور بهره مند گردند.

پایتخت

ورشو

جمعیت

۳۷٫۸ میلیون

زبان

لهستانی ، انگلیسی

نرخ برابری اشعار

۱ دلار آمریکا = 4.1688

واحد پول

ازلاته

نوع حکومت

جمهوری لهستان

مزایا

ورود به بازار حوزه شینگن

لهستان از نظر هزینه های زندگی، کسب و کار، مالیات، تحصیلات، رفاه اجتماعی و امنیت از جمله بهترین و با صرفه ترین کشور های مدرن در جهان و مخصوصا اروپا می باشد و به همین خاطر از اولین پیشنهادات وکلای مجرب ما به متقاضیان سرمایه گذاری و راه اندازی دفاتر تجاری و خدماتی در اروپا میباشد.

دریاف اقامت برای خود و خانواده

سرمایه گذار می تواند برای راحتی جهت سفر به کشور لهستان و یا کل اروپا و مدیریت شرکت اروپایی خود، برای خود، همسر و فرزندان زیر هجده سال خود تقاضای کارت اقامت لهستان را بنماید.

هزینه ی پایین زندگی و کار

لهستان از نظر هزینه های زندگی، کسب و کار، مالیات، تحصیلات، رفاه اجتماعی و امنیت از جمله بهترین و با صرفه ترین کشور های مدرن در جهان و مخصوصا اروپا می باشد و به همین خاطر از اولین پیشنهادات وکلای مجرب ما به متقاضیان سرمایه گذاری و راه اندازی دفاتر تجاری و خدماتی در اروپا میباشد.

هزینه‌ها

در این قسمت تمامی هزینه های کسب و کار شما برآورد شده است.

سرمایه گذار این اختیار را دارد که بجای تحمل کلیه هزینه های ذکر شده در بالا و راه اندازی دفتر و تیم نیروی انسانی مستقل خود،، به سادگی و با امضا قرارداد مدیریت ثروت با تیم حقوقی و تجاری پلوکو گروپ مستقر در ورشو، به سادگی از آدرس ثبتی و امکانات دفتری و نیروی انسانی حرفه ای این تیم بهره مند شود. در زیر سه بسته مختلف خدمات شرکتی، مدیریتی و حسابرسی تعریف شده است که سرمایه گذار میتواند برای حداقل سال اول شروع تجارت خود در اروپا، از این بسته ها استفاده نماید:

1. مدیریت سالیانه ی شرکت(بسته پایه)
آدرس ثبت شده ی سالیانه، حسابرسی سالیانه تا ۱۰ فاکتور در سال
500 یورو در ماه
2. مدیریت سالیانه شرکت (بسته طلایی)
سته ی پایه بعلاوه ی تحویل اوراق مالیاتی فصلی شرکت به اداره ی مالیات و دریافت مفاصا حساب مالیاتی فصلی
1000 یورو در ماه
3. شماره ی سه (بسته ی پلاتینیوم)
بسته ی طلایی بعلاوه ی حسابرسی نامحدود سالیانه،استخدام مدیر اروپایی شرکت جهت مذاکرات تجاری، مشاور حقوقی و بانکی و شرکتی و مهاجرتی نا محدود
1550 یورو در ماه
1. هزینه ثبت شرکت
ثبت شرکت آن شور در لهستان
18500 یورو
2. افتتاح حساب بانکی
هزینه کمک برای افتتاح حساب شرکتی + بانکداری اینترنتی
850 یورو
هزینه کمک به حساب بانکی شخصی + بانکداری اینترنتی
450 یورو
3. هزینه دفتر در ورشو
هزینه ی اجاره ی یک میز از دفتر (در صورت نیاز متقاضی)
500 یورو در ماه
هزینه ی اجاره ی یک اتاق دربست دفتری
1000 یورو در ماه
4. مالیات
مالیات شرکت ها
19%
مالیات بر حقوق
25-40%
مالیات بر ارزش افزوده(فقط کسب و کار داخلی)
23%
مالیات صادرات
0%
5. حداقل میزان دستمزد
حداقل دستمزد مدیر اجرایی
600 یورو + مالیات = 810 یورو
حداقل دستمزد مدیر عامل
1500 یورو + مالیات = 2025 یورو
6. حسابداری
در‌صورت درخواست حسابرس
بسته به معاملات از 500 تا 1500 یورو
7. کارت اقامت لهستان
کارت اقامت لهستان فقط برای ایرانیان دو تابعیتی پس از ثبت شرکت ایشان امکان پذیر است
5000 یورو برای هر متقاضی

روند کاری

دریافت مدارک مورد نیاز متقاضی سرمایه گذاری در لهستان توسط وکلای دفاتر حقوقی بین الملل پلوکو گروپ و بررسی شرایط فرد و امضا وکالتنامه توسط متقاضی اصلی جهت صدور اجازه به وکلا برای شروع بررسی پرونده دریافت نامه تائیدیه جهت قبول پرونده از وکلای لهستانی در کشور متبوع متقاضی پرداخت پیش پرداخت حق الوکاله توسط متقاضی اصلی و بر طبق جدول پرداختی سفر اولیه متقاضی اصلی به لهستان جهت انجام امور ثبت شرکت در لهستان دو هفته بعد دریافت مدارک شرکت تازه تاسیس توسط متقاضی اصلی در کشور متبوع خود افتتاح حساب بانکی شخصی و شرکتی و دریافت مستر و ویزا کارت در اینجا مرحله اول که راه اندازی تجارت در لهستان و افتتاح حسابهای بانکی می باشد به اتمام خواهد رسید.

درخواست کارت اقامت کشور لهستان

سرمایه گذار می تواند برای راحتی سفر به کشور لهستان و یا کل اروپا و مدیریت شرکت اروپایی خود، برای خود، همسر و فرزندان زیر هجده سال خود تقاضای کارت اقامت لهستان را بنماید. جهت تقاضای کارت اقامت وارد مراحل زیر خواهیم شد: انتقال سرمایه شرکت به مبلغ حداقل معادل 35,000 یورو به حساب شرکت خود توسط متقاضی اصلی اجاره دفتر کار/ مغازه، استخدام دو نفر شهروند لهستانی، اجاره منزل، پرداخت مبلغ بیمه حوادث سالیانه و تنظیم قرارداد یکساله حسابرسی و مالیاتی با شرکت مربوطه توسط متقاضی اصلی

نکاتی که باید در نظر گرفت

نکته 1

به جای موارد فوق شخص متقاضی میتواند تنها با امضا مدیریت ثروت اجرای کلیه اعمال فوق را به شرکت مجری مدیریت ثروت واگذار نماید.

پس از تکمیل مدارک فوق و مدارک دیگر که توسط خود وکیل انجام میگردد، ورود به اداره مهاجرت و دریافت مهر اقامت داخلی لهستان در پاسپورت متقاضی حدود سه ماه بعد؛ ورود مجدد به اداره مهاجرت و دریافت کارت اقامت شنگن  

نکته 2

در صورتی که فرزند و یا فرزندان شما بالای هجده سال باشند و متقاضی دریافت کارت اقامت هستند می بایست در شرکت سهامدار باشند و سهام آنان از 15% کمتر نباشد.

نکته 3

به علت عدم همکاری سفارت لهستان در ایران در جذب گردشگران و سرمایه گذاران ایرانی،  دفاتر حقوقی بین الملل پلوکو گروپ مسئولیت ویزای ورودی لهستان متقاضیان را به عهده نمی گیرد و موکل با در دست داشتن ویزای معتبر ورودی از هر کدام از 26 کشور عضو شینگن میتواند به سادگی اقامت لهستان را برای خود و خانواده خود دریافت نماید.

نکته 4

اداره ثبت شرکتها، مهاجرت، مالیات، وزارت امور خارجه و بانکهای کشور لهستان هیچ گونه سیاست تبعیض نژادی و ملیتی بر علیه اتباع هیچ کشوری نداشته و متقاضیان ایرانی تبار به سادگی میتوانند در این کشور شروع به فعالیت تجاری نموده، حساب بانکی شخصی و شرکتی باز نموده، تقاضای وام های بلند مدت خرید اتومبیل، منزل، مغازه و دفاتر کاری نموده، فرزندان خود را به مدارس و دانشگاه های این کشور فرستاده و از مزایای معیشتی یکسان با سایر شهروندان این کشور برخوردار باشند.

بروشور

محتوای

  • بررسی اجمالی برنامه
  • پروفایل کشور
  • مزایای برنامه
  • هزینه ها
  • درخواست کارت اقامت
  • نکات مهم