یونان

برنامه ‎ی ویزای طلایی

مرور عمومی

برنامه‎ ی ویزای طلایی اقامت یونان نوعی برنامه ‎ی اقامت از راه سرمایه‌گذاری است که از سال ۲۰۱۳ اجرا می‌شود؛ در چارچوب این برنامه، اتباع کشورهای غیر اتحادیه‌ی اروپا و خانواده‌های‌شان می‌توانند مجوز اقامت دائم یونان را اخذ کنند. مدت این نوع مجوز اقامت ۵ سال و به‌صورت نامحدود (هر بار به مدت ۵ سال) قابل‌تمدید است، مشروط بر آنکه ملک مدنظر همچنان در مالکیت متقاضی باشد.
با سرمایه گذاری در املاک یونان علاوه بر دریافت کارت اقامت دائم اروپا برای خود، همسر و فرزندان می‌توانید به سادگی‌کارت اقامت دائم اروپا را برای پدر‌و مادر خود و پدر و مادر همسر خود نیز دریافت بفرمایید.
با خرید منزل در یونان علاوه بر یک سرمایه گذاری مطمئن و سود آور می‌توانید ملک خود را اجاره دهید و درآمد یورویی ماهیانه به میزان حداقل چهار درصد اجاره بهای سالیانه داشته باشید.
شما در خود تهران و حتی قبل از سفر به این کشور اروپایی می توانید با جزییات ملک خود و قیمت های پروژه های در حال ساخت در یونان از طریق مشاورین ملکی ما در دفتر اروپا آشنا شده و ملک مورد نظر خودتان را قبل از سفر جهت خرید کاندید بفرمایید و با رزرو کردن واحد خود، مقدمات خرید را جهت سرعت در پروسه ی خرید و اقامت فراهم کنید.
برای خرید ملک در یونان شما نیاز به داشتن حساب بانکی شخصی در اروپا دارید. تیم حقوقی بین الملل پلوکو گروپ می‌تواند برای افتتاح حساب بانکی شما در اروپا و حواله ی وجوه مربوطه برای خرید ملک یونان شما خدمات شایانی را به شما ارائه دهد.

زمان رسیدگی : ۲ تا ۳ ماه

مسافرت بدون ویزا : همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، پدر و مادر همسر مرد و پدر و مادر همسر زن (پدر و مادر بزرگ ها)

نوع سرمایه‌گذاری : املاک

هزینه‌ی سرمایه‌گذاری : حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو

افراد تحت تکفل : همسر و فرزندان زیر بیست‌ویک‌ساله

اطلاعات پیرامون کشور

یونان، با توجه به اینکه در محلی راهبردی در جنوب‌شرقی اروپا واقع شده است، تقاطع اروپا، آسیا، خاورمیانه و آفریقاست. یونان عضو اتحادیه‎ی اروپا، منطقه‎ی اروپا و توافقنامه‎ی شینگن است. همچنین، در سطح جهانی، یونان عضو ایالات‌متحده، سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی (OECD) و ناتو است.

یونان خاستگاه تمدن غرب محسوب می‎‌شود و نقش پررنگی در پی‌ریزی شالوده‎ی ریاضیات، فیزیک، ادبیات و علوم دیگر داشته است. این کشور یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان است، چرا که هر سال حدود ۱۶.۵ میلیون گردشگر از یونان دیدن می‌کنند؛ این کشور برای همه‎ی انواع سبک‌های زندگی جاذبه‌ای دارد، از سواحل آرام و دنجش و روستاهایی که جان می‌دهد برای استراحت و بازنشستگی گرفته تا شهرهای مدرن و پرهیاهو.

 

پایتخت

آتن

جمعیت

۱۱۴۰۰۰۰۰

زبان

یونانی

نرخ برابری اشعار

۱ دلار آمریکا = ۰.۹۲۱۴ یورو

واحد پول

یورو (EUR)

نوع حکومت

جمهوری مشروطه‎ ی متمرکز

مزایا

فرآیندی ساده

به اقامت اجباری نیازی نیست.
به مصاحبه و آزمون زبان نیازی نیست.
به تحصیلات یا تجربه مدیریتی نیاز نیست‎.

سفر به همه جای جهان

برای مسافرت بدون ویزا در منطقه‌ی شینگن؛ به ویزا یا سایر مدارک نیازی نیست .
به کمک ویزای طلایی یونان، می‌توانید هر شش ماه یکبار تا سه ماه در سایر کشورهای عضو پیمان شینگن اقامت کنید و از حق اقامت در کشورهای متعدد بهره‌مند شوید.
اگر متقاضی به مدت هفت سال عملاً مقیم یونان بوده باشد، می‌تواند درخواست تابعیت بدهد

حفظ ثروت

از افراد غیرمقیم، ‌به استثنای مالیات بر درآمد اجاره ملکشان، مالیات بردرآمد اخذ نمی‌شود

هزینه‌ها

متقاضیان در صورتی واجد شرایط برنامه ی اقامت از راه سرمایه‌گذاری خواهند بود، که برای خرید ملک در هر جای یونان سرمایه‌گذاری کنند تا به ویزای طلایی برسند.‎

1. سرمایه‌گذاری در املاک یونان

خرید ملک باید پیش از تقاضا برای اقامت انجام شده باشد.

حداقل سرمایه‌گذاری
۲5۰۰۰۰ یورو
مالیات بر ارزش افزوده
16 تا 23 درصد

علاوه بر هزینه‌های خرید املاک، کارمزدهای دولت نیز باید پرداخت شود

کارمزد به ازای هر متقاضی
12500 یورو

سایر هزینه‌های ذیربط عبارت است از کارمزدهای حرفه‌ای پلوکو گروپ، فرم‌های تقاضانامه ‎ی رسمی، گواهی تابعیت و گذرنامه/پاسپورت، هزینه‌ی پیک و سایر مبالغ پرداختی. برای هر پرونده‌ی خاص، استعلام دقیق، بدون هرگونه هزینه ‎ی پنهانی، ارائه می‌شود.

 

مدارک لازم

پلوکو گروپ برای هر پرونده متخصصی را برای گردآوری مدارک تعیین می‌کند. این مؤسسه، با ارائه ی خدمات سفارشی، فرآیند ثبت تقاضانامه را ساده و کمترین حد ممکن را از موکلان مطالبه می‌کند. کار ما آن است که فرآیند گردآوری مدارک را تا جای ممکن ساده کنیم و هرگاه لازم باشد، مدارک را بدون مداخله‌ی موکلان گردآوری می‌کنیم. لطفاً، توجه کنید که فهرست زیر فقط نقش راهنما را دارد؛ پلوکو گروپ بعد از ارزیابی پرونده ی مدنظر چک‌لیست اختصاصی موکل مدنظر را آماده می‌کند.

مدارکی که برای هر متقاضی و از جمله کودکان لازم است:
• کپی برابر اصل گذرنامه‌های معتبر
• ویزای شینگن
• سه (۳) قطعه عکس گذرنامه‌ای
• بیمه‌ی سلامت: تأییدیه ی بیمه‌ی سلامت بین‌المللی مبنی بر اینکه تمام هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی یونان و مخارج مراقبت‌های سلامت را متقبل می‌شود و تصدیق اینکه در یونان قابل‌استفاده است و فرد یا افراد مدنظر را تا زمان اقامت در یونان تحت پوشش قرار می‌دهد. ترجمه‌ی رسمی انگلیسی یا یونانی که به تأیید کنسول اقامت یونان رسیده باشد:
• اصل یا کپی برابر اصل گواهی ولادت یا ترجمه‌ی رسمی انگلیسی یا یونانی که دارای تأیید یا آپوستیل کنسولگری یونان باشد (برای متقاضی اصلی دو کپی لازم است و در آن باید نام پدر متقاضی اصلی وی آمده باشد، در غیر این صورت ارائه‌ی شجره‌نامه الزامی است).
• بیمه‌ی مسافرت پزشکی که از اعتبار آن حداقل به اندازه ی ویزای توریستی یونان (۱ سال) مانده باشد. پوشش هزینه‌های پزشکی و استرداد بیماری که، در تمام مدت ویزا، در کلیه ی کشورهای شینگن معتبر باشد.
پلوکو گروپ می‌تواند ترتیب امور زیر را برای‌تان بدهد:
• رزرو بلیت هواپیما برای سفر به یونان (صدور الزامی نیست)
• اثبات اسکان از طریق هتل یا دعوتنامه‌ای که از خویشاوندان یا دوستان دریافت کرده‌اید به‌منظور اثبات مقصد و هدف سفر
مدارکی که فقط برای متقاضی اصلی لازم است:
• قبض رسمی خدمات شهری که آدرس محل اقامت بر آن درج شده باشد. ترجمه ی رسمی انگلیسی یا یونانی که به تصدیق کنسول اقامت یونان رسیده باشد
• مدرکی برای اثبات کار یا شرکت و درآمد شخصی (مدرکی رسمی که آدرس محل کار، نوع کار و درآمد سالانه‌ی متقاضی را نشان بدهد). ترجمه ی رسمی انگلیسی یا یونانی همراه با تأیید کنسول اقامت یونان

• صورت‌های بانکی شش ماه گذشته

مدارکی که فقط برای افراد متأهلی که با هم درخواست می‌دهند لازم است:
• اصل یا کپی برابر اصلی مدارک ازدواج همراه با ترجمه ی رسمی انگلیسی یا یونانی و تأیید یا آپوستیل کنسولگری یونان
• کپی برابر اصل گواهی طلاق همراه با ترجمه ی رسمی انگلیسی یا یونانی و تأییدیه یا آپوستیل کنسولگری یونان (در صورت لزوم).
برای دریافت چک‌لیست اختصاصی مدارک خودتان، لطفاً با ما تماس بگیرید.

برنامۀ زمانی

مرحله اول

توافقنامه ‎ی وکالت با تیم حقوقی بین الملل پلوکو گروپ امضا و قسط اول کارمزدهای حرفه‌ای پلوکو گروپ پرداخت می‌شود.
موکل می‌تواند، بدون آنکه شخصاً در یونان باشد، ملک مدنظرش را انتخاب کند، و پلوکو گروپ مدارک خرید ملکی را که باید برای ثبت درخواست اقامت ارائه شود آماده می‌کند.

مرحله دوم

موکل باید به یونان برود تا، پیش از ارائه‎ ی درخواست اقامت، گذرنامه‌اش را مهر کند. اگر موکل فاقد ویزای شینگن باشد، در این صورت باید، در کنسولگری یونان در کشور مبدأ یا محل اقامت خود، برای ویزای توریستی یونان درخواست بدهد.

مرحله سوم

وکلای مؤسسه مدارک خرید ملک را برای تکمیل فرآیند خرید آماده می‌کنند. وجوه و مالیات خرید ملک منتقل می‌شود. مدارک اجازه‎ ی اقامت نهایی و تقدیم دولت می‌شود. کارمزدهای دولت در این زمان پرداخت می‌شود.
کارمزدهای ارسال پرونده‎ی پلوکو گروپ پرداخت می‌شود

مرحله چهارم

دو ماه طول می‌کشد تا مجوز رسمی اقامت صادر شود.
بعد از تایید مجوز، موکل یا باید گذرنامه‌اش را ارسال کند تا موکلان پلوکو گروپ در یونان اجازه‎ ی اقامت را در آن درج کنند یا به یونان برود و شخصاً این کار را بکند.

 

زمان تقریبی تأیید اقامت به مدت فرآیند راستی‌آزمایی و پرونده‌ی خاص در دست اقدام بستگی دارد.‎

خلاصه ی

محتوا

  • بررسی اجمالی برنامه
  • قانون شهروندی
  • پروفایل کشور
  • مزایای برنامه
  • مدارک تحصیلی متقاضیان
  • الزامات سرمایه گذاری
  • هزینه های درخواست
  • برنامه زمانی