تحصیل در لهستان

برنامه های تحصیل در رشته های مختلف در لهستان

چرا کشور لهستان برای ادامه تحصیل گزینه مناسبی می باشد؟

لهستان یکی از پر وسعت ترین، سبز ترین و امن ترین کشورهای اتحادیه اروپا و محدوده شینگن است. مردمان لهستان به زبان لهستانی صحبت می کنند که این زبان ریشه هندو اروپایی داشته ومخصوصا برای ما ایرانیان از آوایی زیبا و دلنشین برخوردار است. جای ذکر است که گرامر زبان لهستانی لقب یکی از پیچیده ترین گرامرهای دنیا را به خود اختصاص داده است که آموزش و یادگیری آن را برای خارجی ها کمی مشکل می کند. البته خوشبختانه مرمان لهستان مخصوصا در شهر های بزرگ مانند ورشو و کراکوف و همچنین محیط های دانشگاهی و حرفه ای، اکثرا به زبان انگلیسی صحبت میکنند. لهستانی ها مردمانی درستکار، صادق و سخت کوش هستند و از مصاحبت، دوستی و کمک کردن به خارجی ها بسیار لذت می برند.

کتابها و کلیه دروس دانشگاه برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی است در نتیجه داشتن دانش زبان انگلیسی در زمان ثبت برای متقاضیان این دانشگاهها نام الزامی میباشد. دانشجویان دانشگاه های لهستان ویزای دانشجویی لهستان و شینگن را دریافت می کنند دروقفه تعطیلات دانشگاه می توانند جهت کسب تجربیات جدیدو تفریح به سادگی به کلیه کشورهای اروپایی به سادگی سفر و رفت و آمد کنند. یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه های لهستان هزینه نسبتا پایین تر شهریه دانشگاه و مخارج زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای حوزه شینگن میباشد. هزینه شهریه دانشگاه ها و زندگی در لهستان بین دو الی چهار برابر ارزانتز از کشور های اروپای غربی مانند آلمان و فرانسه و ایتالیا و انگلستان میباشد.

تحصیل به زبان انگلیسی و مدارک تایید شده بین المللی دانشگاه های لهستان این شانس را به دانشجویانمی دهد که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بعدی شانس بسیار زیادی برای ثبت نام و ورود به دانشگا ههای انگستان و آمریکا و کانادا داشته باشند و یا حتی بتوانند در کشور های اروپایی تقاضای شغل و اجازه کار بنمایند.

اطلاعات پیرامون کشور

لهستان کشوری زیبا،امن با فرهنگ و تاریخی بسیار جالب است و دانشگاه های این کشور به دلایل مختلف یکی از مقاصد اصلی دانشجویان خارجی علاقمند به ادامه تحصیل در اروپا می باشند. تحقیقات علمی، فلسفی، علوم انسانی، مهندسی و هنری قدمتی طولانی درتاریخ این کشور داشته و سابقه تدریس علم و هنردر دانشگاه های لهستان، این کشور را تبدیل به یکی از معتبر ترین مراکزکسب دانش در قلب اروپا نموده است.در صورت داشتن مدارک و شرایط لازم و کافی برای ادامه تحصیل در خارج از ایران، دریافت پذیرش و ورود به دانشگاه های این کشور به مراتب راحت تر و کم هزینه تر از سایرکشور های هم رده عضو اتحادیه شینگن می باشد. 

پایتخت

ورشو

جمعیت

37/8 میلیون

زبان

لهستانی ، انگلیسی

نرخ برابری اشعار

۱ دلار آمریکا = 4/18

واحد پول

ازلاته

نوع حکومت

جمهوری لهستان

مزایا

دریافت ویزای شینگن دانشجویی

دانشجویان دانشگاه های لهستان ویزای دانشجویی لهستان و شینگن را دریافت می کنند دروقفه تعطیلات دانشگاه می توانند جهت کسب تجربیات جدیدو تفریح به سادگی به کلیه کشورهای اروپایی به سادگی سفر و رفت و آمد کنند.

اعتبار تحصیلی

تحصیل به زبان انگلیسی و مدارک تایید شده بین المللی دانشگاه های لهستان این شانس را به دانشجویانمی دهد که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بعدی شانس بسیار زیادی برای ثبت نام و ورود به دانشگا ههای انگستان و آمریکا و کانادا داشته باشند و یا حتی بتوانند در کشور های اروپایی تقاضای شغل و اجازه کار بنمایند.

شهریه اقتصادی

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه های لهستان هزینه نسبتا پایین تر شهریه دانشگاه و مخارج زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای حوزه شینگن میباشد. هزینه شهریه دانشگاه ها و زندگی در لهستان بین دو الی چهار برابر ارزانتز از کشور های اروپای غربی مانند آلمان و فرانسه و ایتالیا و انگلستان میباشد.

هزینه‌ها

برای تحصیل در لهستان، دو گزینه در اختیار دارید.

1. متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل دارند
رشته های تحصیلی مخصوص متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل دارند
شروع شهریه سالیانه دوره های سه ساله کارشناسی از
3000 یورو

رشته های تحصیلی: حسابداری و مدیریت امور مالی / مدیریت/ معماری/ مهندسی عمران / فنی و مهندسی/ هنر/ پزشکی/ پرستاری/ زبان انگلیسی

شروع شهریه سالیانه دوره های دو ساله کارشناسی ارشد از
3500 دلار یورو

رشته های تحصیلی: امور مالی و حسابداری / اقتصاد / مدیریت / حقوق بانکداری و جرم تجاری / مدیریت هوش مصنوعی / حقوق بین الملل / معماری عمران

شهریه سالیانه دوره دکترا
4000 الی 8000 یورو

مقطع دکترا کلیه رشته هانسبت به آخرین مدارک تحصیل، سطح دانش زبان انگلیسی و سابقه کاری متقاضی توسط دانشگاه قابل بررسی می باشد. در صورت داشتن پروپوزال آماده و منحصر به فرد در دوره دکترا احتمال دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های لهستان نیز وجود دارد.

2. متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل ندارند
متقاضیانی که علاقمند به ادامه تحصیل درلهستان هستند و از سطح زبان نسبتا پیشرفته برخوردارند اما هنوز موفق به دریافت مدرک زبان بین المللی آیلتس یا تافل و مدارک زبان بین المللی مشابه نشده اند نیز این امکان را دارند که در رشته های زیر ثبت نام کنند. دانشگاه از طریق مصاحبه روی اسکایپ برای این متقاضیان امتحان شفاهی زبان انگلیسی برگزار می کند که در صورت قبولی میتوانند مابقی پروسه ثبت نام را تکمیل نمایند.
شهریه سالیانه دوره های سه ساله کارشناسی
4000 الی 4500 یورو

رشته های تحصیلی:
مدیریت ( شهریه سالیانه دانشگاه 4000 یورو)
روان شناسی( شهریه سالیانه دانشگاه 4500 یورو)

شهریه سالیانه دوره های دو ساله کارشناسی ارشد
4300 الی 5200 یورو

رشته های تحصیلی:
مدیریت ( شهریه سالیانه دانشگاه 4300 یورو)
روان شناسی تفاوتهای اجتماعی در جامعه جهانی ( شهریه سالیانه دانشگاه 5200 یورو)
روان شناسی و اقتصاد ( شهریه سالیانه دانشگاه 5200 یورو)

دیپلم دانشگاهی یک ساله زبان انگلیسی
متقاضیانی که علاقمند به ادامه تحصیل درلهستان هستند اما هنوز موفق به دریافت مدرک زبان بین المللی آیلتس یا تافل و مدارک زبان بین المللی مشابه نشده اند نیز این امکان را دارند که با ثبت نام در یک پیش دوره شش و یا دوازده ماهه زبان انگلیسی ، شانس ادامه تحصیل در اروپا را بدست آورند. به عبارت دیگر در صورتی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اید و ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را در اختیار دارید میتوانید برای پیش دوره زبان انگلیسی در دانشگاه پذیرش شوید و در ترم بعدی ثبت نام کنید.

مدارک لازم

کپی پاسپورت و عکس پاسپورتی چهره الکترونیکی
نسخه فارسی و ترجمه انگلیسی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم/ فوق دیپلم/لیسانس/فوق لیسانس/ دکترا)
نسخه فارسی و ترجمه انگلیسی ریز نمرات ( دیپلمه: دبیرستان و پیش دانشگاهی / لیسانسه و فوق لیسانسه ریز نمرات دانشگاه)
کپی مدرک آیلتس و یا تافل( فقط مخصوص رشته هایی که این مدرک برای ثبت نام اجباری است)
مدرک زبان تکمیل دوره پیشرفته از یک موسسه زبان معتبر در ایران ( اختیاری)

برنامۀ زمانی

مرحله اول

 اسکن مدارک مورد نیاز رشته مربوطه و ارسال به ایمیل آدرس academic@pluco.net

مرحله دوم

پس از بررسی ودر صورت  تایید اولیه مدارک دریافتی توسط امور دانشجویی پلوکوگروپ، تیم ما در لهستان فرم ها ی ثبت نام،وکالتنامه امور دانشجویی، فاکتور کل و فاکتور اولیه حق الزحمه خدمات بین الملل حقوقی را برای متقاضی ارسال خواهد کرد. متقاضی پس از تکمیل فرم ثبت نام، امضا وکالتنامه و پرداخت فاکتور اولیه، اسکن فرم ثبت نام، قرارداد امضا شده و رسید پرداختی را برای دفتر لهستان توسط ایمیل ارسال میکند. پس ازتکمیل امور ثبت نام پرونده، امور دانشجویی مدارک متقاضی را همراه با تقاضا نامه تنظیمی رسمی به دانشگاه منتخب ارایه کرده و درخواست رسمی بررسی مدارک و صدور پذیرش مشروط دانشجویی می کند. دانشجویانی که مدارک، شرایط تحصیلی و مدارک مالی آنان و یا والدینشان توسط دانشگاه انتخابی تیم حقوقی پلو کوگروپ پذیرفته شود می توانند رسما ثبت نام نموده و وارد پروسه ویزای دانشجویی شوند.

مرحله سوم

در این مرحله متقاضی وجه شهریه را به دانشگاه مربوطه حواله میکند و تیم امور دانشجویی ما نامه پذیرش بدون شرط و قطعی را از دانشگاه مستقیما دریافت می کنند. تیم مشاورین حقوقی مهاجرتی ما به متقاضی جهت تکمیل مدارک سفارت لهستان و دریافت ویزای دانشجویی راهنمایی های لازم را ارایه داده و اقدام به تکمیل دقیق، کاملا قانونی و بدون عیب و نقص فرم های سفارت متقاضی می نمایند و نامه رسمی درخواست ویزا ی دانشجویی را تنظیم می نمایند. دانشجو می بایست مدارک مورد نیاز مخصوص دریافت ویزای دانشجویی را جهت بررسی و تکمیل در اختیار تیم حقوقی پلوکو گروپ قرار دهد تا مدارک بدون نقص و کامل به سفارت ارایه شوند.

 پس از دریافت ویزا، تیم امورتشریفات دانشجویی پلوکو گروپ افتخار خواهد داشت به دانشجو در فرودگاه ورشو در لهستان خوش آمد بگوید و تا درب اقامتگاه دانشجویی وی بدرقه کند. هر دانشجو در فرودگاه یک عدد سیم کارت مبایل محلی هدیه خواهد گرفت و پس از ورود جهت آشنایی با شهر ورشو، یک روز توسط اعضا تیم پلوکو گروپ آموزش خواهد دید. در طول دوران دانشجویی تیم حقوقی بین الملل و فارسی زبان پلوکو گروپ مستقر در دفتر ورشو افتخار خواهند داشت که در صورت تقاضا ی متقاضی، جهت تمدید ویزای دانشجویی و یا تبدیل احتمالی این ویزا به انواع ویزاهای دیگر این کشور مانند ویزاهای کارمندی و سرمایه گذاری، در خدمت موکلین عزیز باشند.

زمان تقریبی ویزای تحصیلی به مدت فرآیند راستی‌آزمایی و پرونده‌ی خاص در دست اقدام بستگی دارد.‎

لینک ثبت نام در دانشگاه:

WWW.UNIPOLSKA.COM

خلاصه ی

محتوای

  • بررسی اجمالی برنامه
  • پروفایل کشور
  • مزایای برنامه
  • مدارک متقاضیان
  • هزینه های درخواست
  • زمان بندی مرحله ای